poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Raw Coconut and Almond Granola


Granola to ulubione płatki śniadaniowe mojego męża. Te sklepowe jednak przerażają mnie ilością cukru i tłuszczu w nich zawartych. Moja wersja jest przygotowana z nieprzetworzonych składników organicznych z dodatkiem cukru i masła kokosowego. Zaletą takich domowych płatków jest to, że sami możemy skomponować mieszankę w ulubionych dla nas proporcjach. Jeżeli lubicie migdały to nie krępujcie się dorzucić ich jeszcze więcej. Śmiało można wykorzystać różne suszone owoce, ja miałam pod ręką tylko ananasa. Smacznego poranka!

2 kubki płatków owsianych górskich nieprzetworzonych
1/2 kubka suszonego, posiekanego kokosa
1/2 kubka posiekanych migdałów
1/4 kubka nasion dyni
3 łyżki otrąb żytnich
3 łyżki oleju kokosowego
2 łyżki wody
2 łyżki miodu
2 łyżki cukru kokosowego
1/2 kubka suszonego ananasa
1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
szczypta soli


Wymieszać suche składniki w misce. Masło kokosowe rozpuścić, przestudzić i wymieszać z miodem i wodą. Dolać do suchych składników i dokładnie wymieszać dłonią. Wysypać na blachę wyłożoną papierem i piec 20 min w 180st C. Można w trakcie pieczenia zamieszać. Po przestudzeniu dodać posiekane, suszone owoce. Przechowywać w słoju, lub papierowej torebce.

Brak komentarzy: