poniedziałek, 7 lipca 2014

Strawberry Basil and Goji Berries Smoothie


Jeżeli truskawki to tylko z bazylią! Zrobiłam sobie przyjemność z okazji imienin i przygotowałam mój ulubiony, truskawkowy koktajl. Kto jeszcze nie spróbował takiej wersji niech biegnie do sklepu po składniki. Napój jest bardzo orzeźwiający, lekki, słodki, po prostu cudny. Pamiętam koktajl, który lubiłam w dzieciństwie z dodatkiem śmietanki i cukru. Może teraz dorosłam do bardziej wyrafinowanego smaku, albo bazylia dodaje truskawkom charakteru, a ja potrzebuje czegoś bardziej drapieżnego. Gdy pierwszy raz spróbowała tego połączenia miałam wrażenie, że piję zmielone owoce z zielonymi ogonkami, albo i z całymi krzaczkami. Smak, który trzeba poznać! Szczególnie polecam na gorące dni. Nadmiar zamroziłam, zobaczymy jaki wyjdzie sorbet. Na zdrowie! 

500g truskawek
ok 10 listek lub 2 całe gałązki bazylii
garść suszonych jagód goji
80 ml soku jabłkowego
30 ml miodu
kilka kostek lodu

Zamoczyć jagody w cieplej wodzie i gdy zmiękną odcedzić. Umyte i obrane truskawki wrzucić do blendera. Dolać sok, miód, dosypać jagody i bazylie. Dodać lodu. Zmiksować na gładki sok. 

Uwagi
Jagody goji nie są tutaj dla smaku, a dla dodatkowych witamin. Jeżeli nie macie, nie możecie znaleźć w sklepie, koktajl bez nich również się uda. Polecam jednak dołączyć je do codziennej diety, gdyż zawierają cały zestaw antyoksydantów, aminokwasów, witamin i minerałów. Według medycyny Wschodu uznawane są za środek leczniczy w schorzeniach mięśni, reumatycznych, kości, wątroby, oczu, nerek czy płuc. Ogólnie mówiąc ich spożywanie korzystnie wpływa na kondycję fizyczną organizmu, opóźnia też efekty starzenia, reguluje pracę układu trawiennego. Same zalety, nic tylko jeść!


Brak komentarzy: